Quarta edició del Rasca l’Unça al Mercat de Palafrugell, amb 30.000 butlletes i 4.500 premis valorats en 50.000 euros aproximadament
El Mercat de Palafrugell inicia la que serà la quarta edició del Rasca l’Unça, una campanya que té com objectiu fidelitzar els clients dels mercats diaris de la vila. Durant un mes, del 8 de maig al 7 de juny, els operadors dels tres mercats (carn, peix i fruita i verdura) repartiran 30.000 butlletes “rasca-rasca”, 4.500 de les quals (un 15%) tenen algun premi, entre les diverses categories de la promoció i valorats en uns 50.000 euros aproximadament. Nits d’hotel, entrades al festival de Cap Roig, dinars i sopars als prestigiosos restaurants del municipi, descomptes en comerços o un esmorzar de franc a les immediacions del mercat són alguns dels obsequis que els clients del mercat poden obtenir durant tot aquest mes. Aquest any, s’ha creat una nova categoria de premi, “L’unça ACOPA” amb vals regal de 10 euros per gastar exclusivament a comerços associats a l’Agrupació de Comerciants de Palafrugell.
El Rasca l’IUnça és, segons Albert Gómez, regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament “una campanya de municipi que, sota la bandera del mercat, serveix per reivindicar-lo i posar-lo en valor com un dels nostres principals actius econòmics”.
La campanya, com cada any, compte amb el suport i complicitat de tot el teixit comercial i turístic palafrugellenc, que desinteressadament cedeix els premis que reparteixen els operadors dels tres mercats municipals.
El Rasca l’Unça és una campanya pensada per promocionar els Mercats Municipals i, de retruc, la resta del poble. Els tres mercats son el principal motiu pel qual la gent de Palafrugell i pobles del voltant acudeixen al centre de la vila. Els premis serveixen per fidelitzar a aquests clients i atraure’n de nous al mercat, però també s’incentiva que aquestes mateixes persones es desplacin per el municipi, beneficiant d’aquesta manera a tot el teixit econòmic del municipi.
Promoció del Producte de Proximitat
Enguany es fa especial èmfasi en promocionar el producte de proximitat que els operadors dels tres mercats ofereixen als seus clients. Es tracta de productes d’alta qualitat i valor afegit, ja que son respectuosos amb el medi ambient al tractar-se de productes de km 0, doncs són fets o elaborats per productors locals o de l’entorn proper. Majoritàriament són productes de temporada, per això només els trobem en determinades èpoques de l’any, quan les seves propietats nutricionals i organolèptiques són les més òptimes. L’aposta pel consum d’aquests productes permet mantenir el paisatge agrari i natural de l’entorn i contribueixen directament en l’economia local.