La Garoinada, la reina de l’hivern a l’Empordà
• 10 restaurant i 4 allotjaments participen en la campanya gastronòmica.
Demà divendres 17 de gener, es donarà inici a La Garoinada. La campanya gastronòmica d’hivern a Palafrugell tindrà lloc fins al 31 de març, amb la participació de 10 restaurants i 4 allotjaments. La Garoinada celebrarà enguany la seva 34ena edició.
La campanya s’ha presentat avui dijous a Llafranc amb la presència de Laura Millán, alcaldessa de Palafrugell; Marc Piferrer, regidor de Promoció Econòmica del municipi; gran part dels cuiners participants en la campanya i Lluís Català, fotògraf i autor del cartell d’aquest any.
En aquesta nova edició, els restaurants oferiran un menú que consisteix en un entrant de garoines, un primer plat a triar entre Catxoflino (plat autòcton de cuina tradicional) o bé un plat alternatiu diferent en cada restaurant, unes postres de pa amb xocolata, aigua, vi i cafè. A més, aquests menús estaran maridats amb vins del celler Espelt. El preu del menú variarà entre 60€ i 75€, depenent de l‘establiment.
Aquest any el disseny del cartell de la campanya l’ha realitzat el fotògraf palafrugellenc Lluís Català, membre i comissari de la Biennal Xavier Miserachs des de 2010. Per a la creació del cartell, Català contraposa la imatge moderna d’una mà obrint la garoina, amb una fotografia dels anys 70, que vol retre homenatge a les imatges iniciàtiques del turisme a la Costa Brava. L’artista pren la garoina com a cofre que conté un dels tresors més preuats de la gastronomia local, i a l’obrir-se apareix el mar, la platja, el territori “com quan es diu que menjar-se una garoina és com menjar-se un tall de mar”.
Paquets de cap de setmana
Com ja és habitual, també s’ofereixen diferents fórmules per passar un cap de setmana de Garoinada a Palafrugell que inclouen el menú i l’allotjament en algun dels hotels del municipi. Així mateix, també és podrà gaudir de l’experiència entre setmana, amb l’oferta del menú i allotjament de diumenge a divendres.
D’altra banda, els allotjaments regalaran un talonari de tiquets per visitar els diferents equipaments culturals del municipi gratuïtament (Fundació Josep Pla, Fundació Vila Casas Can Mario i Jardí Botànic de Cap Roig), un descompte per visitar el Museu del Suro de Catalunya, un tiquet per a la piscina municipal i un val de descompte per comprar a Vins i Licors Grau, patrocinador de la campanya.
Establiments participants a La Garoinada 2025
Restaurants: L’Arc i Xadó (de Palafrugell); El Far, La Llagosta, Llafranc i Terrassa Terramar (de Llafranc); El Balcó de Calella, El Càntir-Hotel Alga, i Les Voltes de Calella (de Calella de Palafrugell) i Es Portió-Hotel Hostalillo (de Tamariu).
Hotels: Can Liret (de Palafrugell), Alga (de Calella de Palafrugell), El Far i Llafranc (de Llafranc).
Laura Millán, alcaldessa de Palafrugell, amb una representació dels restaurants participants a La Garoinada 2025. També a la fotografia, Marc Piferrer, regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palafrugell; Lluís Català, fotògraf i autor del cartell d'enguany; Jordi Grau de Vins i Licors Grau, patrocinador de la campanya; i la representant de celler Espelt.