Jornada de treball “Millorem Palafrugell” amb el sector comercial i turístic per consolidar un model turístic de qualitat de futur
• Durant la jornada es van mostrar els resultats d’una enquesta que s’ha fet entre el sector.
Aquest dilluns s’ha organitzat una jornada de treball sota el títol “Millorem Palafrugell”, que ha servit com a punt de retrobament entre els diferents sectors de negoci comercial, turístic i industrial i l’ajuntament de Palafrugell. Es tracta d’una trobada que es vol mantenir cada any un cop finalitzi la temporada turística i que té com a principal objectiu valorar la temporada d’estiu i cercar propostes de millora per tal de consolidar un model turístic de qualitat de cara als propers anys.
La jornada ha comptat amb la presència de l’alcalde, Juli Fernández, i del regidor de promoció econòmica i turisme, Marc Piferrer, on han explicat quin és el full de ruta d'aquests propers 4 anys, què s'està fent per resoldre problemàtiques comunes i també s’ha ofert un torn obert de paraula a les persones assistents per tal de fer suggeriments, resoldre dubtes, etc.
Per l’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, “aquest tipus de trobades participatives amb els diferents sectors comercials són importants per copsar el pols del seu entorn i treballar elements comuns que ens permetin millorar el model poble que volem pel futur”. Al mateix temps, també ha destacat que el municipi ha d’anar cap a un model d’”especialització i diferenciació”.
El mateix alcalde ha assegurat que aquest tipus de trobades es realitzaran cada any, de manera regular, un cop acabi la temporada d’estiu.
Resultats d’una enquesta entre el sector
D’altra banda, durant la jornada de treball s’han donat a conèixer els resultats de les enquestes que es van dur a terme des de l’Institut de Promoció Econòmica de l’ajuntament al llarg de les darreres setmanes i en les quals han participat contestant més d’una cinquantena d’establiments de Palafrugell, Llafranc, Tamariu i Calella de Palafrugell. En ella es recullen opinions sobre temàtiques tan importants com la neteja viària, els aparcaments o la valoració dels diferents esdeveniments que s’organitzen al municipi. Així, el document recull que els serveis que més preocupen al sector son la neteja viària, el transport públic i la manca d’aparcament a les zones de costa. D’altra banda, entre els esdeveniments més ben valorats s’hi troben la programació de Flors & Violes; el Festival de Cap Roig; Festival de Jazz Costa Brava i les Festes de Primavera per aquest ordre.