Un any més, La Garoinada protagonitza l’hivern a Palafrugell
Amb l’inici d’any, comença també una de les campanyes gastronòmiques més emblemàtiques de Catalunya: La Garoinada, que enguany celebra la seva 31ena edició. Avui al matí, s’ha presentat oficialment aquesta campanya gastronòmica, a Llafranc, amb la presència dels cuiners dels restaurants del municipi, que hi participen. Enguany, la Garoinada tindrà lloc des d’avui, 14 de gener, fins al 27 de març, amb la participació d’un total d’11 restaurants i 5 allotjaments.
Segons Joan Vigas, alcalde accidental i regidor delegat de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP), ha destacat que “esperem que després de dos anys la campanya es pugui normalitzar, durant les properes setmanes, i es torni a gaudir de d’una gastronomia que combina perfectament amb un entorn paisatgístic únic”. Al mateix temps, també ha volgut posar de manifest que actualment “la restauració local de Palafrugell, amb els seus establiments, restaurants i la seva oferta hotelera, destaca per un alt nivell de qualitat i suposa un autèntic referent a Catalunya que cal seguir conservant i potenciant”.
Els restaurants oferiran un menú que consisteix en un entrant de garoines, un primer plat a triar entre platillo de l’Empordanet o bé un plat alternatiu diferent en cada restaurant, unes postres de grana de capellà, aigua, vi i cafè. Els menús estaran maridats amb vins del celler Espelt. El seu preu variarà entre 35€ i 48€, depenent de l‘establiment.
A banda, s’oferiran diferents fórmules per passar un cap de setmana de Garoinada a Palafrugell que inclouen el menú i l’allotjament en algun dels hotels del municipi, i una activitat a escollir entre una sortida en vaixell clàssic o una excursió de senderisme, per conèixer l’entorn de la mà d’un expert del territori. I com a novetat d’aquest any també és podrà realitzar un tast de vi “l’Empordà a la copa” a càrrec de Vins i Licors Grau.
A més a més, les persones que facin el menú rebran un talonari de tiquets que permet visitar els diferents equipaments culturals del municipi (Fundació Josep Pla, Fundació Vila Casas Can Mario, Museu del Suro i Jardí Botànic de Cap Roig), un tiquet per a la piscina municipal i un val de descompte per comprar a Vins i Licors Grau, patrocinador de la campanya.
Aquesta edició també es podrà gaudir de l’experiència entre setmana, amb l’oferta del menú i allotjament de diumenge a dijous.