“La Garoinada” aposta per un cartell trencador, amb la denominació de les garoines com element diferenciador
El passat divendres dia 11 de desembre, en una reunió promoguda entre l’IPEP i els establiments que participen a la campanya gastronòmica de la “La Garoinada”, es va decidir i consensuar que el cartell proposat per l’artista Enric Farrés es converteixi en la imatge de la campanya d’enguany.
A diferència dels cartells dels anys anteriors, el proposat per a la nova campanya gastronòmica palafrugellenca ha generat certa polèmica perquè no hi apareix cap garoina, tal i com havia succeït els anys anteriors. El protagonista del cartell, en aquesta ocasió, és un eriçó de bosc, que serveix com a metàfora sobre les denominacions que reben les garoines als diferents municipis del territori català. Al mateix temps, també serveix per reivindicar que el nom de “Garoina” s’ha acabat convertint en un referent arreu del país malgrat només s’esmenta així en una petita zona de l’Empordà i l’element tradicional que sempre ha estat característic de la campanya. Cal recordar que aquesta aposta gastronòmica que té lloc als restaurants de Palafrugell, Calella de Palafrugell, Llafranc i Tamariu és la més antiga de Catalunya, on aquest 2021 celebrarà els seus 30 anys d’existència.
La setmana passada, s’havia iniciat el llançament del cartell a les xarxes socials, tal i com és habitual abans de Nadal, amb l’objectiu de reforçar l’aposta per la gastronomia local i pel suport a un sector que degut a la pandèmia ho ha passat molt malament, però en veure les crítiques es va decidir esperar i consensuar-ho amb el sector. Després de la reunió de divendres els restauradors van decidir mantenir en aquesta aposta i fer un esforç per seguir convertint la campanya en tot un referent gastronòmic arreu de Catalunya.