L'Ajuntament estudia emprendre accions legals per evitar l'ús d'imatges de Calella de Palafrugell per promocionar Calella de la Costa
L’Ajuntament de Palafrugell estudia emprendre accions legals contra diversos tour-operadors i plataformes de venda on-line per evitar l’ús fraudulent d’imatges de Calella de Palafrugell per promocionar i vendre allotjaments de Calella de la Costa. L’ús d’aquestes imatges pot ser considerat competència deslleial i publicitat il·lícita per induir a error en el destí.
L’ús més freqüent consisteix en la inclusió de fotografies de Calella de Palafrugell -de vegades, fins i tot, de Tamariu- per vendre hotels de Calella de la Costa. En altres ocasions, s’utilitza el concepte “Calella, Costa Brava”, fent referència a la població del Maresme.
Aquesta forma de publicitat enganyosa perjudica tant als visitants com al propi model turístic. Fins a mitjans d’agost, més de 50 persones que buscaven l’hotel reservat a Calella de la Costa han estat ateses a les oficines de turisme de Palafrugell aquest estiu. No cal dir que la mala experiència d’aquestes persones, que se senten enganyades, perjudica a la imatge global del nostre país com a un dels principals destins turístics.
El model turístic de Palafrugell, que engloba els nuclis costaners de Calella, Llafranc i Tamariu, busca oferir als seus visitants la màxima qualitat en la seva experiència turística, lluny del model -perfectament legítim- que s’ofereixen en aquestes plataformes basades en preus molt baixos. Per aquest motiu, l’ús fraudulent de fotografies de Calella de Palafrugell perjudica la seva imatge i dóna als visitants una visió distorsionada de la realitat.
Malauradament, aquesta situació fa anys que es repeteix. Des de l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Palafrugell s’ha notificat en diverses ocasions i a diferents operadors turístics el que, fins aleshores, havia volgut ser considerat com una confusió, per tal que rectifiquessin. Però donat el cas omís que s’ha fet dels avisos i a la reiteració en la publicació d’imatges enganyoses, l’Ajuntament de Palafrugell estudia ara emprendre les mesures legals pertinents per combatre aquestes pràctiques.
El primer pas que ha pres ha estat posar aquesta situació en coneixement del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, de l’Agència Catalana de Consum i de l’Autoritat Catalana de la Competència, organismes, aquests últims, que vetllen tant per la defensa de consumidors com per la competència del mercat perquè prenguin mesures que garanteixin un correcte ús de la informació i de la publicitat.