Noves accions a Palafrugell per a la millora del servei de recollida de residus i neteja viària
• De moment s’han interposat 5 sancions per abocaments després de les inspeccions policials.
L’equip de Govern de Palafrugell té com una de les principals prioritats la millora del servei de recollida de residus i neteja viària. Per aquest motiu, ha implementat en el darrer mes diverses noves mesures amb l’objectiu, no només de millorar el servei, sinó també d’acabar amb les actituds incíviques pel que fa referència a l’abocament d’escombraries en determinats punts del municipi.
Segons l’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, “fem un esforç per millorar el servei de recollida i de neteja viària, però al mateix temps, també demanem un esforç a la ciutadania per tal de fer servir els serveis amb civisme i amb la màxima responsabilitat”.
Així, dins les noves mesures que s’han implementat hi ha l’aportació econòmica de 28.000€ de neteja viària i 10.000€ per la recollida, fet que posen en servei 2 operaris de reforç de neteja viària, per a la neteja d’herbes i aigua a pressió a jornada completa tota la setmana durant 4 mesos i un suport a la recollida selectiva de les diferents fraccions de residus municipals destinada als caps de setmana.
Un dels aspectes fonamentals de les propostes que s’han dut a terme tenen a veure amb el control policial. Així, al llarg de les darreres setmanes la Policia Local ha estat treballant per localitzar els punts més conflictius pel que fa referència als abocaments. Mitjançant agents de paisà s’han pogut aixecar 5 actes les quals es convertiran en sancions. L’objectiu principal és acabar amb els actes incívics d’una part de la ciutadania.
Així, mateix, també s’han instal·lat diverses càmeres d’inspecció, les quals es troben situades a 6 punts del municipi. Les imatges han detectat diferents infraccions per abocaments incontrolats amb un total de 3 actes en tràmit. De moment, actualment s’està pendent d’activar altres infraccions detectades que han permès visualitzar a les persones infractores i properament la Policia Local realitzarà les accions per identificar-les i multar-les si cal.
Un dels temes en els quals també es treballa és en tot allò que té a veure amb la informació i la comunicació. Al llarg de les properes setmanes es distribuirà material divulgatiu amb una campanya que fomenti les bones pràctiques en la recollida de trastos i voluminosos a través de la seva concertació per telèfon 900100810, també a través de l’APP Palafrugell al mòbil o la web residus.palafrugell.cat.
Paral·lelament, també es fa un seguiment setmanal de les tasques realitzades per l’empresa de residus. D’aquesta manera, es fa especial incidència en la valoració de l’estat de manteniment dels vehicles i disponibilitat de personal per fer un seguiment constant i repetit d’aquestes incidències, i ordenar-ne la seva correcta prestació, si s’escau. S’han obert 8 Ordres de Servei que inclouen, accions de manteniment de la deixalleria, manteniment de vehicles, control de la prestació dels serveis extraordinaris, manteniment de les bufadores, comanda de contenidors, etc.
Finalment, cal destacar que les comandes de contenidors que s’havien fet abans de l’estiu, han estat lliurades durant la segona setmana d’octubre, de manera que en un curt període de temps, s’aniran substituint contenidors trencats o complementant àrees amb mancança d’unitats de contenerització.
Amb tot aquest seguit de mesures es vol fer un pas endavant en la millora del servei de recollida i neteja viària i sobretot també es vol incidir en el civisme de la ciutadania per a la bona utilització dels múltiples serveis vinculats als residus.