El Mercat municipal és el primer de Catalunya que compta amb certificacions EMAS i ISO 14.001
El Mercat municipal de Palafrugell ha implantat un Sistema de Gestió Ambiental (amb certificacions EMAS i ISO 14.001) per a la gestió del mercat diari i setmanal de carn, peix, fruites i verdures. Aquesta actuació permet disposar d’informació permanent, fer un seguiment de la gestió ambiental del mercat i assumir un compromís de millora continuada de la gestió ambiental. El cost d’implantació del sistema és de 15.300 euros i està finançat en la seva totalitat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya.
Per aconseguir aquestes certificacions s’ha treballat en la creació d’un programa ambiental de forma anual i, al mateix temps, s’han d’aconseguir els objectius establerts mitjançant una auditoria. En el cas concret de Palafrugell, s’han marcat sis objectius per l’any 2011: assolir un 15% de segregació respecte el total de residus generats l’any 2010; reduir el consum energètic en un 2% respecte l’any anterior; reduir el consum d’aigua en un 2% respecte l’any anterior; millorar la resposta en cas d’emergència ambiental; potenciar la sensibilització ambiental i millorar el funcionament ambiental dels proveïdors.
Segons el regidor de Medi Ambient, Màrius Lledó, “l’aposta estratègica per Palafrugell passa per potenciar el mercat com a un actiu únic i diferent a la comarca. Agraïm l’esforç de tothom per arribar a la consecució de l’objectiu i ser el primer mercat a Catalunya en obtenir el distintiu ambiental. Palafrugell és actiu amb el comerç”.
El mercat de Palafrugell està gestionat per l’Institut de Promoció Econòmica, i ha comptat amb la col·laboració de l’àrea de Medi Ambient per aconseguir les certificacions mediambientals. El conjunt del mercat ocupa