El Defensor del Ciutadà de Palafrugell va realitzar un total de 66 actuacions durant l’any 2023
Francesc Almagro, Defensor del Ciutadà de Palafrugell, va presentar durant el ple ordinari del mes d’abril la memòria de l'any 2023. Almagro va posar sobre la taula les principals qüestions que ha treballat durant el darrer any, i sobretot va posar de manifest que, en determinades circumstàncies, la problemàtica que existeix en la relació entre la ciutadania i l’administració local.
Cal destacarà que de les actuacions dutes a terme aquest any 2023 pel Defensor han estat un total de 66 i es desglossen de la següent manera:
➢ Queixes acceptades : 36
➢ 16 resoltes a favor del ciutadà
➢ 7 resoltes desfavorablement al ciutadà
➢ 2 derivades al Síndic de Greuges de Catalunya
➢ 1 derivada al Defensor del Pueblo
➢ 8 pendents de resolució
➢ 2 queixes no acceptades
➢ 11 consultes
➢ 12 assessoraments
➢ 7 recomanacions
D’altra banda, dins aquestes darreres 7 recomanacions, les temàtiques afectaven als següents temes: les inscripcions al padró d'habitants; el Mercat Municipal; el Campus esportiu de l'estiu; un Pla plurianual de voreres i barreres arquitectòniques; la Commemoració del 75è aniversari de la DUDH; els habitatges d'ús turístic i el Cementiri Municipal.
Cal destacar que Francesc Almagro es va convertir en Defensor del Ciutadà de Palafrugell ara fa aproximadament un any, va ser al mes de març de 2023 quan va rellevar a l’anterior persona en aquest càrrec, Josep Esteba.
Almagro, en la seva intervenció durant el plenari municipal no només va parlar de les actuacions que la seva figura va dur a terme durant l’any passat, sinó que també va intervenir en la tasca de fer més esforços per donar a conèixer la seva figura al conjunt d ela ciutadania i en la seva participació en àmbits de debat i de participació en la vida pública del municipi.
Finalment, el Defensor del Ciutadà, en la seva memòria anual, recull una recomanació. La qual esmenta que l’Ajuntament de Palafrugell ha de prendre les mesures necessàries en la seva gestió administrativa per oferir els dos canals de relació amb la ciutadania: la cita prèvia i l’atenció presencial sense cita prèvia. La cita prèvia mai no pot ser l’única via.
Així mateix, ha de garantir la inscripció al padró d’habitants en un termini de temps raonable, especialment quan afecta drets humans fonamentals, que no alteri la vida quotidiana de les persones.