El Govern de Palafrugell admet que s’ha trobat un Ajuntament on cal resoldre el desgavell intern a nivell administratiu
• Segons l’alcalde Juli Fernández, els primers tres mesos del nou Govern han estat marcats pel “col·lapse administratiu, problemes a l’àrea de contractació, descoordinació i la manca de planificació”.
L’equip de Govern de Palafrugell ha realitzat el balanç dels primers 100 dies al capdavant del consistori. En la roda de premsa d’aquest dimecres dia 20 de setembre, on ha hi participat l’alcalde Juli Fernández (PSC) i el primer tinent d’alcalde Isidre Tenas (SGdP), s’ha admès que s’han trobat un Ajuntament on calia resoldre, de manera ràpida i urgent, la situació d’emergència interna a nivell administratiu.
Cal destacar que, de forma general, durant aquest temps la prioritat ha estat posar ordre establint, a curt termini, diverses accions i entomant les principals problemàtiques que s’han trobat sobre la taula; entre les quals hi ha la mala gestió dels residus i la pròpia gestió del contracte d’escombraries o la manca del personal necessari a àrees importants pel funcionament intern com són les de contractació o la de serveis jurídics.
Per aquest motiu, la previsió de cara al futur, és que ben aviat es pugui començar a desplegar el Pla d’Acció del nou Govern que ha de permetre una major coordinació i planificació dins el mandat, un cop estigui ordenat a nivell intern el funcionament administratiu de l’Ajuntament.
Col·lapse administratiu, problemes a l’àrea de contractació, descoordinació i manca de planificació
En aquest sentit, segons l’alcalde, Juli Fernández, els primers dies del nou Govern han estat marcats per quatre grans problemes que es visualitzen com els més urgents a resoldre, que són “el col·lapse administratiu, els problemes a l’àrea de contractació, la descoordinació i la manca de planificació”.
Com a exemples d’aquest col·lapse cal destacar que el nou Govern s’ha trobat amb contractes caducats com poden ser els de riscos laborals, el servei postal o el de telefonia, entre d’altres; o situacions com el del contracte de residus, on no existia ni un calendari d’accions ni la informació necessària sobre el desenvolupament del servei.
Pel que fa referència a la descoordinació una de les accions que s’ha pres ha estat comptar amb la figura, de nova creació, d’un coordinador que doni sortida a aquelles problemàtiques que afecten de manera global a diverses àrees i on fins ara no es donava sortida amb solucions concretes. I finalment a nivell de planificació es treballa actualment per dotar a les àrees dels recursos necessaris per establir eines que permetin una estratègia a mitjà i llarg termini que finalitzi amb un millor servei cap a la ciutadania.
L'alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, i el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Palafrugell, Isidre Tenas, durant la roda de premsa de balanç dels 100 primers dies de govern.