L’Ajuntament de Palafrugell rep el compromís d’ENDESA d’establir una comunicació directa i fluida per fer un seguiment exhaustiu del subministrament elèctric a les zones de costa durant l’estiu
• Es va fer una reunió entre l’empresa, el sector hoteler i el consistori.
L'empresa de subministrament elèctric Endesa, el sector hoteler de Palafrugell i l’Ajuntament de Palafrugell es van reunir amb la voluntat de trobar solucions i evitar que es tornin a repetir les problemàtiques de microtalls. Després de la trobada es va establir el compromís de tenir una comunicació constant, fluida i directa entre empresa i administració local per fer un seguiment durant les properes setmanes.
L’empresa va assegurar que es treballa per resoldre les incidències el més aviat possible i espera que es puguin resoldre totes les problemàtiques que han estat afectant el sector turístic i de restauració de les últimes setmanes. Sobretot, actualment, treballa per fer que quan es produeixi un tall, aquest afecti al menor nombre de gent i d’establiments.
Des de l’Ajuntament, l’alcalde de Palafrugell, Joan Vigas ha esmentat després de la reunió que “valorem positivament la trobada i per primera vegada aconseguim tenir una comunicació fluïda entre empresa i consistori”. Al mateix temps, també considera que “nosaltres estarem al costat del sector i farem un seguiment exhaustiu perquè es pugui donar un bon servei com a municipi turístic que som”.
Cal recordar que durant els darrers caps de setmana, els nuclis de Tamariu, Llafranc i Calella de Palafrugell van patir constants microtalls elèctrics en el subministrament elèctric. Així ho havia denunciat la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Costa Brava, que localitza els pics de la incidència durant els caps de setmana, quan hi ha una major afluència de gent als establiments.