Comencen les obres del que serà el futur carril bici que uneixi Palafrugell amb Calella i Llafranc
Durant els darrers dies d’aquest mes de setembre s’han iniciat les obres per a la construcció de la futura pista de carril bici paral·lela a l’avinguda del Mar de Palafrugell, l’autovia GIV-6546, que uneix el nucli amb l’entrada de Calella i Llafranc. L’objectiu principal és millorar la connexió pacificada amb el litoral, ja que aquesta obra permetrà que els ciclistes comptin amb un espai únic per a ells. La inversió que s’hi realitza és de 523.189 euros i compta amb una subvenció del 50% provinent dels fons europeus Feder.
El projecte es completarà amb la plantada de plantes i arbrat nou, per suplir la vegetació eliminada, o la senyalització vertical. La intenció és que el carril millori la connexió en bicicleta entre els dos extrems, tant per anar a la platja com perquè els estiuejants dels càmpings i els nuclis litorals puguin arribar amb seguretat al nucli de Palafrugell, amb menys pressió sobre l’actual vorera en què transiten els vianants. El vial auxiliar es va habilitar l’any 2008, però seguia sent massa estret per a uns usos com a passeig, carril bici i el pas de patinets, que generava conflictes.
La previsió del termini d’execució d’aquestes obres, les quals afecten en el conjunt del recorregut de 2,54 quilòmetres, finalitzin abans del 31 de desembre.
Context històric
El 22 de juliol de 1967 Palafrugell quedava definitivament connectat amb el mar gràcies a la obertura al trànsit de l’Avinguda del Mar. L’acte oficial d’inauguració de la via va coincidir amb el de la Biblioteca Pública i la imposició de la Medalla d’Or de la Província a Josep Pla. Hores abans de la inauguració, el mateix Pla digué que Palafrugell es trobava “davant la possibilitat d’una gran transformació física, degut a l’acostament de la vila al mar a través de l’elegant carretera – la més elegant d’aquest espai – “ Gràcies a la nova infraestructura de dos carrils en cada sentit de circulació, la comunicació entre la Vila i la costa era més fàcil i permetia absorbir un gran nombre de vehicles. Al mateix temps, es va decidir mantenir la que a partir d’aleshores va passar a anomenar-se “carretera vella”, la qual malgrat les seves limitacions i el seu traçat sinuós, té un encant evident. L’Avinguda del Mar formava part del paquet d’inversions que la Diputació de Girona va endegar aquells anys a fi de millorar els accessos a la Costa Brava. El pressupost total de l’obra es va calcular al voltant dels 18 milions de pessetes, els quals serien aportats per parts iguals entre la Diputació i l’Ajuntament de Palafrugell. El setembre de 1966 es van adjudicar les obres de construcció a l’empresa Cruz, SA per la xifra de 11.979.331,60 pessetes. (Font: Crònica d’un Segle).