Palafrugell guardonat amb el premi E-TECH 2020 com a millor iniciativa tecnològica en l’àmbit de l’administració local
L’Ajuntament de Palafrugell ha estat guardonat amb el premi E-TECH 2020 com a millor iniciativa en l’àmbit de l’administració local, que otorga l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG). El guardó ha estat concedit per la creació i èxit de l’APP per controlar l’aforament de les platges que es va posar en funcionament el passat estiu.
L'AENTEG organitza aquests premis que tenen per objectiu reconèixer les millors iniciatives o projectes relacionats amb les noves tecnologies per part d’empreses o entitats gironines desenvolupats al llarg de l’any. Una de les 10 categories dels premis és el Premi E-TECH a la millor iniciativa en l’àmbit de l’administració local, que reconeix el projecte més destacat a nivell tecnològic desenvolupat des d’una administració local. L’Ajuntament de Palafrugell en va resultar guanyador després de ser escollit com a finalista acompanyant dos projectes de l’Ajuntament de Girona, concretament els SMoblilitza’t i els Samrt Points.
L’APP de les platges
Degut a les limitacions d’accés a les platges del municipi (Calella de Palafrugell, Llafranc i Tamariu) provocades per la crisi del Covid-19, durant el passat estiu l’Ajuntament de Palafrugell va optar per utilitzar una eina tecnològica que permetés dues coses: limitar l’accés de la gent a les platges i informar als usuaris de l’aforament en temps real.
L’objectiu principal de l’Ajuntament de Palafrugell era controlar durant la temporada turística que no es superés l’aforament màxim de seguretat a les platges del municipi amb l’ajuda d’un cos d’uns 18 agents cívics, que controlaven l’aforament i les zones de bany més concorregudes de Calella de Palafrugell, Llafranc i Tamariu.
Per aquest motiu es va crear una APP que senyalitzava si el grau d’ocupació era verd (esponjat), taronja (a punt d’arribar al límit) o vermell (quan tancaran l’accés a la platja afectada), i actualitzava la informació telemàticament. D’aquesta manera, tota la gent que es descarregava l’aplicació municipal (Palafrugell al mòbil), veïns i visitants podien consultar-la en temps real. El visitant que venia a una de les platges podia consultar prèviament si estava oberta o tancada i així, canviar de cala o platja segons l’aforament.
L’empresa que va desenvolupar l’APP Palafrugell al mòbil, Mostrarium, va ser l’encarregada de buscar la solució tècnica que permetés afrontar aquest repte.
Disponible per a les plataformes majoritàries de telefonia mòbil (iOS -per als iPhone o iPad- i Android), al final de l’estiu vam comptabilitzar més de 10.000 descàrregues aconseguides gràcies a la forta estratègia de comunicació abans esmentada, un total de 538.085 continguts monitoritzats en només tres mesos, i més de 12.000 actualitzacions de l’estat de les platges.