El cèntric carrer Torres i Jonama de Palafrugell serà de direcció única
A mitjans de la setmana vinent es començarà el repintat del carrer Torres i Jonama perquè aquesta artèria viària central de Palafrugell es converteixi en una via d’una única direcció, que passarà a ser “zona 30” (velocitat màxima 30 km/h) i al que no podran accedir vehicles de més de 6,5 tones. D’aquesta manera, el tram entre el carrer Girona i el giratori del Mil·lenari (rotonda de la benzinera BP) deixarà de ser de doble sentit. El nou carril serà d’ús compartit de vehicles i bicicletes.
La principal actuació, relacionada amb el nou plantejament de mobilitat, consistirà en fer el carrer unidireccional, repintant el ferm i col·locant la senyalització vertical, que es farà a mitjans de la setmana vinent. A més, però, també es posarà el focus en la seguretat a través de la millora de la visibilitat dels passos de vianants, així com instal·lar la senyalització vertical pertinent en cadascun dels punts, i fent més grans les places d’aparcament del carrer per donar seguretat al conductor i resta d’acompanyants del vehicle.
Al mateix temps, s’invertirà el sentit de l’últim tram del carrer Marçal de la Trinxeria, entre els carrers Torroella i Mestre Sagrera, per tal que els cotxes que fins ara sortien per Torres Jonama tinguin una alternativa de sortida en sentit oest.
Aquesta mesura és una de les que ja es contemplava en el Pla Local de Seguretat Viària de Palafrugell realitzat pel Servei Català de Trànsit.
Més seguretat
Un dels objectius principals pels quals es produeix aquest canvi arriba motivat degut a les xifres l’alta accidentalitat. Per tant, l’aposta per convertir el carrer en una via de sentit únic “la fem bàsicament per garantir la seguretat”, ha esmentat el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament, Pau Lladó. El mateix regidor ha afegit que “quan vens del carrer Bailén, és un girar fàcil, però quan vas amunt, és més difícil i si gires a l’esquerra ja és un drama”.
En aquest sentit, Pau Lladó, esmenta que “amb aquesta actuació, el consistori segueix insistint en la idea de fer de la vila una població marcada per les tres “S”, sostenible, segura i social”. I “ens cal una vila més amable pel que fa referència als temes de mobilitat, així com allargar la mà a la possibilitat d’introduir la bicicleta a la trama més urbana”, ha dit.
D’altra banda, aquest procés de canvi s’ha iniciat amb l’objectiu de poder avançar en el Pla Director de la Bicicleta, oferint nous espais per accedir amb aquest vehicle a la trama urbana. En aquest sentit, la reforma preveu que el Torres i Jonama, una via eminentment comercial, sigui una via de zona 30, com a molts altres indrets del municipi. Per tant, a partir d’aquesta actuació serà un via en el que les bicicletes hi tindran prioritat. En aquesta línia, durant els propers mesos està previst realitzar la primera fase d’aquest Pla.