La Garoinada 2019 creix més d’un 50%
Finalitzada el passat 31 de març, la campanya La Garoinada 2019 fa balanç amb unes xifres espectaculars. Així doncs, en comparació amb l’edició anterior, el número de menús i racions de garoines consumides aquest any als 10 establiments participants, ha crescut un 51,8%. En xifres absolutes, representa passar dels 5.485 menús i racions venudes al 2018, als 8.325 d’aquest any 2019.
D’altra banda, la venda de paquets turístics de caps de setmana també presenta un augment considerable, amb un creixement del 54,3% en comparació amb l’any anterior. Aquesta xifra representa passar dels 234 paquets venuts l’any 2018 al 361 d’enguany. Amb aquesta oferta es pot gaudir d’una nit d’hotel amb esmorzar, un menú de la Garoinada, una excursió en vaixell amb un aperitiu a bord (opcional) i l’entrada gratuïta a totes les instal•lacions culturals del municipi.
Després dels bons resultats d’aquest any i la bona salut que presenta la campanya gastronòmica, el regidor de Promoció Econòmica, Albert Gómez, considera que “el creixement d’enguany és conseqüència del bon temps a nivell climatològic de la temporada, amb un hivern extremadament suau, i també gràcies a la repercussió aconseguida a través de la difusió i les xarxes socials, de manera que l’estratègia comunicativa s’ha demostrat com a totalment encertada”. En aquest sentit, també comenta que “la campanya és molt ben valorada pels usuaris, no només pel producte, també pel tracte rebut als establiments. Aquest fet s’ha visualitzat a les xarxes socials on han crescut les fotos i els continguts compartits sobre la campanya gastronòmica”.
Pel que fa referència al paquet que inclou només el menú i una excursió amb vaixell, és l’únic producte que aquest any ha disminuït sensiblement la seva demanda, amb 31 venuts; xifra que suposa 3 menys que l’any anterior però 6 més que al 2017.
Amb aquestes dades, La Garoinada es consolida com un atractiu turístic i gastronòmic clau per la vila, contribuint a la desestacionalització del turisme amb els beneficis que això comporta per al teixit empresarial i comercial de Palafrugell.
Cal destacar també que al llarg dels anys, els restaurants que han participat en aquestes 28 edicions de La Garoinada han vetllat per la sostenibilitat del producte central d’aquesta campanya (les garoines). Aquests restaurants sempre han tingut un comportament exemplar i respectuós amb les garoines cosa que es reflecteix en l’adquisició exclusiva a mariscadors professionals i autoritzats i servint-les només durant els dies que dura la campanya.