Palafrugell impulsa el seu comerç urbà
L’associació de Comerciants (ACOPA) i l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP), amb la clara intenció de promoure l’activitat econòmica i comercial del municipi, està portant a terme la realització d’un pla per a l’enfortiment el comerç urbà de Palafrugell.
Es tracta d’un treball ampli que consta de dues fases clarament diferenciades. Per una banda, un extens treball d’anàlisi en el que s’han realitzat tot un seguit d’entrevistes a comerços del municipi així com un ampli nombre d’entrevistes a consumidors. Aquestes enquestes, realitzades durant els mesos de juny a agost, anaven dirigides tant a la població com a les segones residències i a les persones de l’entorn que venen a comprar al comerç de Palafrugell.
Amb la realització d’aquest treball de camp, s’ha pogut constatar que el comerç de Palafrugell disposa d’un bon estat de salut com ho fa palès el percentatge de persones que compren al municipi, i molt especialment de la compra que es fa al seu mercat. Així mateix, el treball també constata que els consumidors valoren força bé la imatge comercial de les botigues així com dels seus carrers, en general.
Tot i el bon estat de salut del comerç, el treball proposa fins a tres grans línies de treball per al futur proper del comerç palafrugellenc.
En primer lloc, proposa un nou impuls del moviment associatiu. La necessitat de construir un model de col•laboració públic i privat entre el comerç i l’ajuntament és el primer gran pilar que planteja el treball.
En segon lloc, es proposa que s’implementin mesures de reactivació, enfortiment i modernització de l’activitat comercial a efectes que el dinamisme dels carrers de Palafrugell sigui cada vegada més consolidat.
Finalment, i com a tercer gran vector, el treball proposa que s’implementin petites mesures d’embelliment de l’espai comercial urbà ja que s’entén que el passeig agradable per part de la ciutadania i els consumidors són un dels eixos prioritaris per millorar el servei.
Tot i que les principals línies del treball ja han estat presentades davant el sector comercial, ara es preveu seguir treballant en la concreció d’aquestes amb l’objectiu de donar per enllestit el treball al llarg del mes de gener.
Segons esmenta el regidor de promoció econòmica, Albert Gómez, “amb aquest document disposem d’un full de ruta, compartit entre administració i sector privat, que ens ha de permetre definir accions concrets per tal de millorar i donar valor afegit al teixit comercial de la vila”.