Vins i Licors Grau celebra els seus 40 anys inaugurant noves instal·lacions i impulsant el seu canal online
L'empresa Vins i Licors Grau, dedicada a la venda de vins, licors i destil·lats, ha inaugurat un nou magatzem climatitzat de 1.200 me tres quadrats, i l'ampliació de la Vinoteca amb 500 metres quadrats i amb la creació d'un espai subterrani de 400 metres quadrats dedicat a realitzar presentacions i degustacions de producte, així com un celler d'anyades antigues amb vins que van dels anys 20 als anys 80. Aquesta inauguració coincidia amb el 40 aniversari de l'empresa.
Aquests nous espais se sumen als 15.000 metres quadrats amb els quals compta la zona edificada i d'aparcaments, els 1.200 metres quadrats de la vinoteca i els 8.000 metres quadrats dels magatzems de Palafrugell i Figueres.
La companyia tancarà el present exercici amb unes vendes de 52 milions d'euros, sis dels quals corresponen a les vendes on line. La previsió de l'empresa és créixer fins als 60 milions d'euros al 2018, en part gràcies a l'impuls de les vendes en línia, que actualment es realitzen a països de tota la Unió Europea, principalment al Regne Unit, França i Alemanya.
Vins i Licors Grau ven a l'any 12 milions d' ampolles que corresponen a més de 10.000 referències, una xifra que amb les noves instal·lacions s'ha vist ampliada fins a les 12.000. La companyia compta actualment amb una cartera aproximada de 3.000 clients, principalment de la província de Girona, i com a distribuïdors majoristes, també ubicats a la resta de Catalunya, Espanya i Europa.
Millorar el canal en línia
L'ampliació de les instal·lacions de la companyia va acompanyada d'una forta aposta per reforçar el canal online, des del qual es va començar a operar al 2009 a través de la botiga www.grauonline.com.
Grau ha invertit en el sistema de magatzem robotitzat Miniload, que permetrà una millora en l'eficiència del temps, incrementarà la preparació de comandes i minimitzarà els possibles errors. El canal online representa actualment més del 10% de la facturació total de la companyia, i es preveu que aquest percentatge guanyi protagonisme als propers anys, respecte a la venda tradicional.