Palafrugell entrega els primers Certificats d'Acollida
El municipi de Palafrugell ha fet entrega dels primers Certificats d'Acollida, emesos per la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Palafrugell, a persones nouvingudes que han realitzat l’itinerari formatiu que contempla la Llei 10/2010, del 7 de maig, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya. En total han estat 29 els certificats que s’han entregat en un acte que ha tingut lloc aquest divendres 3 de novembre de 2017 a càrrec de la regidora de Benestar Social i Ciutadania, Roser Massaguer i l’alcalde del municipi, Josep Piferrer.
Aquesta formació es concreta en 3 mòduls: coneixement de la llengua, del món laboral i de la societat catalana.
Per tal d’oferir aquests mòduls formatius al municipi, han participat el Consorci per a la Normalització Lingüística, Càritas Parroquial, Policia Local, Centre de Mediació i Convivència, Àrea de Medi Ambient, Oficina d'Atenció al Ciutadà, Creu Roja, Servei d'Ocupació i Servei d'Empresa de l'IPEP, Àrea de Joventut, Àrea d'Educació i Àrea Bàsica de Salut. Tot coordinat des del Servei d'Acollida municipal, prestat en col•laboració amb el Consell Comarcal del Baix Empordà i finançat per la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.
La participació en el servei de primera acollida forma part del procés d’integració de les persones nouvingudes. El Certificat d’Acollida acredita la formació feta i té eficàcia en procediments d’estrangeria com ara l’arrelament social i la modificació o renovació d’autoritzacions de residència, entre d’altres.