Palafrugell impulsarà un Pla Estratègic per avaluar i millorar el teixit comercial del municipi
L’Institut de promoció econòmica de Palafrugell (IPEP) i l’Agrupació de comerciants de Palafrugell (ACOPA) iniciarà un projecte conjunt per tal de definir quines línies de treball estratègiques s’han de marcar a mig termini i sobretot quines actuacions s’han de realitzar per afavorir l’activitat comercial del municipi.
A través de processos participatius, l’IPEP vol escoltar l’opinió dels professionals que treballen en les múltiples activitats comercials del municipi. En aquest sentit, durant els 9 mesos de durada d’aquest treball, serà imprescindible la col•laboració de tot el teixit comercial (associats i no associats).
Per tal d’incentivar la participació de tots els comerços del municipi, es realitzarà una trobada informativa entre el sector per tal d’explicar el procés. La reunió tindrà lloc el proper dimecres 1 de febrer a les 15:30h a la sala d’actes del Teatre Municipal de Palafrugell. La sessió anirà a càrrec d’Oriol Cesena, responsable de l’empresa “Focalizza”, la qual realitzarà la redacció del Pla Estratègic.
Segons el regidor de Promoció Econòmica, Albert Gómez “Entenem que els patrons de consum han canviat des de la crisi, i pensem que aquest document serà una bona eina per revisar-los. El nou document ha de redefinir i millorar la dinamització comercial. Al mateix temps, volem fer-ho de la mà de tot el sector.”
El Pla Estratègic a desenvolupar estarà dividit en quatre fases, que són les següents:
1.- Fase de reconeixement i anàlisi: Reconeixement de l’espai comercial urbà, identificació dels motors comercials i econòmics així com dels interlocutors del sector que participaran a la següent fase, reconeixement visual de l’oferta comercial i de l’espai comercial urbà.
2.- Treball de camp: Reconeixement del model associatiu, valoració i opinió del comerç urbà, problemàtiques i aspectes de millora, interacció / relació entre el comerç urbà i d’altres formats de comercialització. Entrevistes individualitzades, sessions de focus grups amb el sector i anàlisi dels hàbits de compra dels consumidors i visitants del comerç a Palafrugell mitjançant enquestes.
3.- Conclusions i diagnosi: En relació al reconeixement i anàlisi del comerç urbà de Palafrugell i en relació al treball de camp amb els interlocutors del sector.
4.- Pla d’acció: Realització d’un pla estratègic així com d’un pla d’accions que resumeixi el treball realitzat i els resultats obtinguts a través d’unes conclusions.