L’Escola d'Estiu Jordi Comas reconeix tres empreses gironines pel seu recorregut d’èxit
L’escola d’estiu Jordi Comas ha reconegut aquest vespre tres empreses gironines pel seu recorregut d’èxit. Juncà Gelatines ha rebut un reconeixement per la seva llarga trajectòria i Zoetis i CINC com a casos d’èxit. L’entrega s’ha fet durant l’acte de cloenda de l’Escola d’Estiu Jordi Comas, organitzada per la FOEG amb la col·laboració de l’Ajuntament de Palafrugell i EADA, que s’ha dut a terme al Museu del Suro de Palafrugell. Els parlaments d’obertura han anat a càrrec de l’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández; el president de la FOEG, Ernest Plana; i el director general d’EADA, Miquel Espinosa. El president del consell català de la FP, Xavier Casares, ha destacat la gran importància de la formació professional per les empreses, ho considera clau per al seu creixement i ha insistir en la necessitar de pal·liar el dèficit de professionals qualificats. El president de la FOEG, Ernest Plana, ha entregat al president del consell català de la FP el dossier sobre el projecte d’acostar les empreses a les escoles “Jo de gran vull ser com tu”.
L'alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, ha destacat que "en un model d'economia globalitzada, l'aposta clara per la interconnexió entre el factor humà i el factor institucional, és imprescindible per encarar els reptes de futur". El director general d’EADA, Miquel Espinosa, ha felicitat a la FOEG pel projecte d’acostament de les empreses a les escoles. L’acte ha estat conduït per la periodista Bàrbara Julve.
En la primera part de l’Escola d’Estiu d’aquest matí, dedicada a la formació, s’ha constatat que “l’energia creativa” és clau per créixer. L’art de pensar, observar, generar idees i aplicar propostes innovadores als diferents processos de l’empresa. Experts i empresaris de gran renom han posat de relleu la importància de la creativitat empresarial per créixer i ser competitius.
La primera ponència s’ha centrat en la Neurocreativitat, la clau per aprendre a pensar de forma diferent, exposada pel professor de creativitat i innovació d’EADA i autor de nombrosos llibres, Franc Ponti. Exercicis de consciència sensorial, connectar el que sembla que no es pot connectar i perdre la por. Són alguns de les recomanacions que ha fet aquest expert. “La creativitat es pot desenvolupat”, ha destacat.
La taula rodona sobre innovació aplicada a l’empresa tradicional, moderada pel cap d’Economia del Diari de Girona, Oriol Puig, ha comptat amb la participació del director general de Metalquimia, Josep Lagares; el director de Munich, Xavier Berneda; la directora de Finques Amat, Imma Amat; i la manager del Departament d’Innovació d’Ausa, Anna Maria de Blas. Els ponents han fet un repàs de la trajectòria de les seves empreses i han posat en relleu que la innovació i “l’energia creativa” és clau per créixer i ser competitius. El director general de Metalquímia ha remarcat la importància de combinar creativitat i innovació, del qual n’ha sorgit fins i tot una paraula “creativitació”. “Som feliços canviant la manera de transformar els processos i innovant”, ha remarcat. “Tots tenim la capacitat de ser creatius, en algunes ocasions és com un virus latent però sempre es pot despertar”, ha afegit. La directora de Finques Amat, Imma Amat, ha explicat que a l’empresa sempre hi ha un apartat d’innovació a totes les àrees. “Sempre en surten propostes”, manté Amat. El director de Munich, Xavier Berneda, ha destacat la importància de les xarxes socials per monitoritzar la competència i buscar alternatives de negoci. També el gran creixement i consolidació de Munich per mitjà de la creativitat i la innovació que l’ha convertir en un símbol mundial. La manager del Departament d’Innovació d’Ausa, Anna Maria de Blas, ha explicat que han fet un canvi de model de negoci i han internacionalitzat la companyia. “Deixem que a tothom li surti la vena creativa i volem que es desenvolupi aquesta habilitat a l’empresa”, ha apuntat.
El president de la FOEG, Ernest Plana, ha manifestat, durant l’acte de benvinguda, que “la tradició unida a la innovació té molta força i que amb creativitat les nostres empreses poden ser millors i molt més competitives”. El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Palafrugell i regidor de Promoció Econòmica, Albert Gómez, ha agraït que l’Escola d’Estiu hagi consolidat la seva presència a Palafrugell.
Aquest matí s’ha posat en valor a l’Escola d’Estiu la importància de tradició lligada a la innovació. Sota el lema Disrupt or you will be disrupted reuneix en aquesta edició al Far de Sant Sebastià de Llafranc i aquesta tarda al Museu del Suro de Palafrugell un gran nombre d’experts que per mitjà d’una llarga experiència i una emprenedoria constant han conduït les seves empreses cap a models d’èxit i referents d’àmbit mundial.
L’estiu passat es va posar en valor la figura de l’empresari i es va deixar constància del paper clau de les empreses com a motor econòmic. Aquest any l’Escola és un referent de casos d’èxit i d’innovació.
Un cop acabada la taula rodona, s’ha portat a terme un taller de creativitat: Un joc que et canviarà l’empresa...i la vida, dinamitzat pel creador, Oriol Ripoll, i que amb el títol T’atreveixes a jugar a ser creatiu amb experts innovadors? ha comptat amb la participació dels ponents de la taula.
A la tarda s’ha pronunciat una segona ponència sobre Canvi, crisi i innovació, a càrrec del professor d’EADA i doctor en economia i direcció d’empreses Rubén Llop. “Canviar és incorporar coneixements i noves experiències”, ha remarcat Rubén Llop. També ha animat als assistents a ser creatius, a fer una comunicació empàtica i a motivar els equips. La primera part de les jornades s’ha acabat amb un Networking conduït per l’expert en innovació Miquel Roig, acompanyat d’un tast de vins de la DO Empordà i un maridatge de Galetes Trias.
La FOEG destaca que el lema en anglès d’aquest any, que és difícil de traduir en el seu significat originari, s’ha triat per posar l’accent en aquesta necessitat de mirar les coses de manera diferent, ser creatius i transformadors i aconseguir que el conjunt de les empreses innovi constantment per ser competitius. “La innovació no ha d’estar vinculada necessàriament a l’alta tecnologia sinó que forma part de qualsevol procés empresarial”, indica la gerent de la FOEG, Mireia Santamaria.
Un any més, es pot seguir tota l'activitat i les conferències de l'Escola d'Estiu a través de les xarxes socials de la FOEG a Facebook (LaFOEG) i Twitter (@LaFOEG) i amb l'etiqueta #EEJComas.