Els Síndics i Defensors locals de Catalunya presenten el VI Recull d’Informes al Parlament
El FòrumSD, l’associació de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores locals de Catalunya, ha presentat al Parlament de Catalunya el Vi Recull d’Informes corresponent a les actuacions de l’any 2013 en un acte que ha estat presidit per la M.H. Sra. Núria de Gispert. El Recull d’Informes presenta una visió global de les tasques realitzades pels síndics i defensors locals en tot l'any 2013 i pretén mostrar una visió conjunta més enllà de les actuacions que es fan a cada poble o ciutat.
L’acte de presentació s’ha celebrat al Parlament sota la presidència de la M.H. Sra. Núria de Gispert, presidenta del Parlament, l'Il·lm. Sr. Miquel Buch, president de l’Associació Catalana de Municipis, l'Il·lm. Sr. Xavier Amor, president de la Federació de Municipis de Catalunya i el Sr. Josep Giné Badia, síndic municipal de greuges de Lleida i president del FòrumSD. El Sr. Frederic Prieto, Exsíndic municipal de Greuges de Cornellà ha presentat, dins el mateix acte, el llibre Sindic Municipal de Greuges: una proposta catalana en la defensa dels drets humans de Frederic Prieto i J. Antoni Martínez. A l’acte hi han assistit una important representació de Diputats i Diputades del Parlament així com alcaldes, regidors i regidores dels ajuntaments que tenen síndic o defensor municipal.
Els Síndics locals de Catalunya han fet un total de 17.254 actuacions durant l’any 2013
Els síndics i síndiques locals han fet un total de 17.254 actuacions, entre consultes, les queixes de la ciutadania i les actuacions d'ofici. Les queixes tramitades han estat un total de 2.737 i 139 expedients han estat fets com actuacions d'ofici. El 52% de les queixes tramitades s'han tancat amb una resolució favorable als interessos de la ciutadania, entre les resolucions estimades i les que s'han resolt mitjançant una solució amistosa. Cal fer palès que un 60% de les recomanacions emeses han estat acceptades totalment pels ajuntaments i un 22% han rebut una acceptació parcial de la recomanació. Finalment, un 24% de les queixes s'han pogut solucionar directament amb una resolució amistosa.