Una trentena de tècnics municipals participen en una jornada d'e-administració
03/06/2010
Una trentena de tècnics de l’administració local de poblacions del Baix Empordà han participat en una jornada d’e-administració que s’ha desenvolupat al municipi de Palafrugell.
Al llarg d’aquesta jornada de treball s’ha parlat i debatut sobre certificats digitals, tràmits en línia, factura electrònica, document electrònic, i tota una sèrie d’aplicacions tic que han d’establir en pont de contacte entre la població i l’administració local. Tots aquests elements són nous conceptes, nous drets dels ciutadans, noves obligacions dels ajuntaments.
El compliment de la Llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics comporta importants transformacions a l'administració local en l’actualitat. Les administracions locals han començat un procés de modernització per tal d'adaptar-se a les noves demandes de la ciutadania i de les empreses, sense oblidar la modernització de la gestió interna. És per això que el Consell Comarcal del Baix Empordà, el projecte Empordà Digital i l’Ajuntament de Palafrugell van organitzar aquesta jornada, la qual anava dirigida a regidors, secretaris, interventors, informàtics, arxivers i tècnics d'e-administració. La jornada suposava un espai de reflexió amb la intenció de compartir experiències de l’entorn més proper, sobretot per aquells municipis més petits que tenen dificultats per al desplegament tecnològic de l’administració.