L’Ajuntament més @ prop
15/02/2011
L’Ajuntament de Palafrugell ha posat en marxa el projecte “L’Ajuntament més @ prop”, el qual té com objectiu de dotar a l’administració local d’eines per instaurar i desenvolupar l’administració electrònica, així com de millorar i estendre els serveis d’atenció ciutadana per canals electrònics.
Una de les actuacions més important a realitzar serà la creació d’una Carpeta Ciutadana, accessible des del web municipal (www.palafrugell.cat). Aquest nou servei electrònic permetrà als ciutadans i empreses consultar els tràmits i les dades personals, fiscals i d’empadronament, des de l’ordinador de casa seva, amb la validesa jurídica i confidencialitat de les dades personals que permet els certificats digitals com l’idCat o el DNI electrònic. D’altra banda, les actuacions a desenvolupar, fins el desembre de 2013, també estaran orientades a millorar la gestió pública i la prestació de serveis a ciutadans, empreses i entitats.
Aquesta iniciativa ha rebut un ajut de 100.000 euros (d’un import total de 200.000), procedent del fons europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i la Diputació de Girona, en el marc del programa dedicat a l’economia del coneixement i innovació.
Entre les 16 actuacions a desenvolupar també cal destacar la instal·lació de punts d’accés electrònic gratuït a diferents edificis municipals i la formació sobre noves tecnologies a la ciutadania i al personal de l’administració.
“L’obtenció d’aquest finançament europeu demostra que des de l’inici d’aquest mandat les coses s’han fet bé i de manera planificada. Gràcies a aquest projecte implantarem l’e-administració a l’Ajuntament que permetrà millorar la gestió administrativa interna i fer-la més transparent i accessible a tothom. Serà l’administració 365 dies i més @ prop” ha dit el regidor de noves tecnologies i atenció ciutadana, Màrius Lledó.