El conseller Recoder posa en sevei l'autovia entre Palamós i Platja d'Aro (C-31)
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha posat en servei el nou tram d'autovia entre Platja d'Aro (Castell-Platja d'Aro) i Palamós (C-31), que abasta 13 quilòmetres de longitud. Aquesta actuació, amb una inversió de 88 MEUR, permet que els vehicles puguin circular amb continuïtat per una via desdoblada de 48 quilòmetres, des de la sortida de l'AP-7 a Maçanet de la Selva fins a Palafrugell.
Els treballs han permès convertir en una via de quatre carrils la C-31 en aquest tram, que registra un trànsit de més de 20.000 vehicles cada dia i amb puntes a l'estiu de 32.000 vehicles. La nova via desdoblada se suma als trams Vidreres - Llagostera i Palamós - Palafrugell i configura la millora de la capacitat i les prestacions d'una part molt significativa de l'Anella de les Gavarres.
La via desdoblada consta de quatre carrils, dos per sentit de circulació, de 3,5 metres d'amplada cadascun, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d'1 metre, una mitjana de separació d'amplada variable i barreres de formigó. Un tram d'1,5 quilòmetres, al pas pel terme de Calonge, compta amb un tercer carril a la calçada del costat muntanya, atès el pendent de la via.
En el tram ara desdoblat, cal remarcar dos dobles túnels artificials al terme de Castell - Platja d'Aro: un de 78 metres de longitud en la zona del barri de Fenals que permet minimitzar afectacions acústiques i paisatgístiques al conjunt arquitectònic de l'esglèsia i rectoria de Santa Maria de Fenals; i un altre a la urbanització de Mas Ros, de 80 metres de longitud.
Entre les estructures, destaca el viaducte de la nova via desdoblada sobre la riera de Calonge, de 75 metres de longitud repartits en tres vànols. Així mateix, l'obra ha inclòs diversos passos a diferent nivell que donen continuïtat a camins o vials que conflueixen en la nova autovia. Finalment, cal indicar que l'obra ha inclòs l'execució de diversos trams de pantalles acústiques al llarg del recorregut.