Palafrugell aprova una ordenança per simplificar els tràmits i els procediments administratius
L’equip de Govern de Palafrugell va aprovar, en el ple ordinari del mes de juny, l’ordenança municipal de simplificació de tràmits administratius i reducció de la càrrega administrativa burocràtica. Aquesta ordenança, que forma part del pacte de govern entre PSC i CiU, té com a principals objectius: fer un sistema més àgil; modernitzar l’administració i fer-la més accessible als ciutadans, i eliminar els obstacles legals i administratius.
Per poder assolir aquests objectius, es passa, en alguns procediments administratius, d'un model de llicència o autorització prèvia municipal, a un model de comunicació prèvia de l'activitat amb possible control posterior d'aquesta.
Els procediments administratius més importants afectats són:
La publicitat dinàmica, la majoria d'espectacles i activitats recreatives, restauració, els habitatges d'ús turístic, les primeres ocupacions urbanístiques, les activitats de les PYMES i comerç minorista amb una superfície útil d'exposició i venda al públic, no superior a 300 m2, i els centres de culte, de 100m2 o aforament inferior a 90 persones, passen de llicència prèvia a comunicació prèvia. Les obres menors urbanístiques, es mantenen en comunicació prèvia.
Prèviament, l'Ajuntament va fer una anàlisi dels procediments, arribant a la conclusió que no era necessari simplificar els òrgans municipals (ple, junta de govern local, Consell Econòmic i Social, Defensor del Ciutadà), instituts i patronats (Mitjans de Comunicació Pública, Esports, Palafrugell Gent Gran, Promoció Econòmica, Museu del Suro), ni la normativa municipal (reglaments i ordenances), ja que no hi havia aspectes superflus o innecessaris.