L’Ajuntament vol reactivar el funcionament del Patronat del Castell de Cap Roig
L’Ajuntament de Palafrugell s’adreça a la resta de membres del Patronat del Castell de Cap Roig sol·licitant la represa de les reunions previstes en el seus estatuts, amb la voluntat de reactivar el seu funcionament. A la vegada, es demana que s’actualitzi el nomenament de representants i patrons de l’entitat, per totes les parts que l’integren.
Segons el regidor de Cultura, Xavier Rocas, l’Ajuntament de Palafrugell pren aquesta iniciativa per “complir amb la voluntat testamentària del matrimoni Woevodsky, els antics propietaris, per gestionar la conservació i l’activitat a la finca, el castell i els jardins”.
El Patronat es va constituir l’any 1969, celebrant-ne la primera reunió el 25 de setembre de 1980. Està integrat pel president de la Diputació de Girona, l’alcalde de l’Ajuntament de Palafrugell, el president de la Junta de Museus (actual Direcció General del Patrimoni Cultural), el president de la Cambra de la Propietat Urbana de Girona, el president dels Amics dels Castells, el president dels Amics dels Jardins, un notari del Col·legi corresponent al terme municipal de Palafrugell, el Ponent de Cultura de la Diputació de Girona. El Patronat tenia com a secretari, amb veu i sense vot, el director de la Caixa d’Estalvis i Provincial de la Diputació de Girona, punt que es tindrà que revisar a causa dels canvis de titularitat produïts a l’entitat d’estalvi.
El Patrona té, entre els seus objectius, col·laborar amb l’entitat donatària per tal d’assolir el millor compliment de la voluntat del donant i la consecució dels fins públics i socials que han motivat la seva donació; prestar els assessorament pertinents i cuidar que s'assoleixi la plena eficàcia de totes i cadascuna de les condicions i limitacions establertes a la donació; i finalment, exercitar les facultats reservades, respecte a la conservació i destí dels edificis, jardins, obres d'art i altres béns donats, noves construccions i demés condicions de la donació.