L’Ajuntament crea una guia d’usos i estil a les xarxes socials
Un projecte conjunt entre les àrees de Cultura, Institut de Comunicació i Administració Electrònica ha permès establir uns criteris comuns i potenciar així la imatge de marca municipal a les principals xarxes socials.
L’Ajuntament ha engegat un projecte sobre usos i estils dels diferents perfils de que disposa a les xarxes socials. L’objectiu ha estat el de regular la creació, la gestió i la utilització de les diferents xarxes socials que l’Ajuntament i els organismes autònoms posen a disposició dels ciutadans. Per aquest motiu s’ha redactat una guia d’usos i estil a la xarxa el qual poden consultar tots els gestors dels diferents perfils. Aquest manual disposa expresa els principis que inspiren la presència de l’Ajuntament a les xarxes socials i conté recomenacions d’ús per al personal i també per als polítics de corporació, així com per a entitats i associacions de la vila.
Fins ara, els diferents perfils de l’Ajuntament en aquestes xarxes, s’havien creat, gestionat i utilitzat sense seguir uns criteris comuns. Donada la creixent importància que tenen les xarxes socials a Internet, especialment Facebook i Twitter, calia disposar d’unes pautes comunes per als diferents perfils. Així, l’Ajuntament de Palafrugell disposa de 29 perfils, en els quals comunica informació de 14 àrees diferents: l'Ajuntament (general), l'arxiu, la biblioteca, les àrees de cultura, d'educació, de promoció econòmica, d'esports, de joventut, de turisme i de medi ambient, el Museu del Suro, el pla de barris, l'Espai Dona i la ràdio municipal. Durant les últimes setmanes també s’ha realitzat formació específica a tots els gestors d’aquests 29 perfils, així com a tot el personal i regidors de la institució.
Finalment, la presència de xarxes socials de l’Ajuntament reforça la imatge corporativa; no es tracta, per tant, d'un element purament estètic, sinó que identifica la institució. Aquesta imatge unificada ha estat creada pel dissenyador Jordi Sàbat.