La Covid-19 i el confinament centren el debat del primer Consell dels Infants telemàtic
El passat 3 de juny, el Consell dels Infants de Palafrugell es va reunir telemàticament per parlar del confinament. Les conselleres i els consellers van compartir les reflexions que havien fet amb els seus respectius companys i companyes de 5è i 6è de les escoles de Palafrugell.
En línees generals, els infants n’han tret coses bones i un enfocament optimista. Han gaudit més de la família, han après a valorar des de les petites coses quotidianes fins a la tasca dels professionals sanitaris, passant per l’amistat o la simple llibertat de sortir al carrer. Per a ells, ha estat una oportunitat per fer coses noves, treure profit de les TIC, fer més esport o, simplement, estar més tranquils.
Durant el debat van reflexionar sobre quines paraules poden definir aquest període. I en destaquen els conceptes positius com esperança, novetat, canvi, aprenentatge, oportunitat, responsabilitat i entreteniment. Ara bé, també d’altres com avorriment, tristesa, dolor, tragèdia, caos...
Les preocupacions d’aquests nois i noies han estat d’una banda la salut (i en particular la por que els avis o altres familiars fossin contagiats) i d’altra banda l’economia, la feina, la incertesa. Alguns destaquen que els ha costat entendre què estava passant i també es mostren amoïnats pels comportaments irresponsables de certes persones. El que han trobat a faltar més són l’escola i els amics; també la normalitat, les abraçades, fer esport, el carrer.
Pel que fa a com millorar la situació, hi ha unanimitat en la necessitat de respectar les normes d’higiene i els protocols de seguretat. També posen de manifest que convé mantenir-se informats i sortir poc; i alguns assenyalen igualment com a claus el fet de trobar la vacuna i l’optimisme.
En resum, durant aquests gairebé tres mesos de confinament els nens i nens de Palafrugell han aprofitat per fer deures, llegir, jugar i compartir més temps amb la família, ajudar en tasques domèstiques, activitat física (esport, ioga, caminades) i fer nous aprenentatges com cuinar, música o idiomes. També han estat força enganxats a les pantalles (televisió, pel·lícules, videotrucades, apps diverses)... i fins i tot han tingut temps d’avorrir-se!