L’Escola Carrilet de Palafrugell és present a l’ITworldEdu sent una de les millors en pràctiques educatives dins la modalitat de robòtica i programació
L’Escola Carrilet de Palafrugell va participar a l’ITworldEdu amb el projecte “Al currículum integrat: scratch, robots i apps” sent escollits com una de les escoles en la secció “millors pràctiques educatives en la modalitat d’aprenentatge actiu a través de la robòtica i la programació”.
Aquest projecte es fonamenta en dos aspectes que creiem essencial: innovar i actualitzar en educació i donar resposta a un dels nostres trets d’identitat que ens defineixen. El Carrilet és una escola amb un marcat caràcter inclusiu, atent a la diversitat i participatiu.
Fruit d’aquests projectes de família-escola i voluntariat va sorgir aquest nou projecte. Així és com es va iniciar aquesta proposta que ha estat impulsada per un pare d’un alumne de l’escola. Des del centre es creu amb la necessitat de compartir i ser permeables a les aportacions de les famílies i de l’entorn. Els beneficis d’aquestes accions són immillorables en l’aprenentatge dels i les alumnes, ja que fan que augmenti exponencialment l’interès, el respecte i la motivació per qualsevol tema.
La idea d'aquest projecte no és formar programadors, sinó aprofitar aquestes eines per a potenciar la creativitat, l’enginy, l’autonomia, la iniciativa, la responsabilitat, el treball en equip i l’interès per la investigació.
L’ITworldEdu és un dels esdeveniments anuals de referència del sector tecnològic educatiu. Té com a propòsit compartir les novetats tecnològiques, experiències educatives i les aplicacions innovadores de la tecnologia per facilitar que la demanda educativa i l’oferta TIC de productes i serveis de tecnologia educativa tinguin el seu punt de trobada.
En aquesta darrera edició es varen abordar la competència digital des de diferents vessants, tant la lligada a l’àmbit docent com la centrada en l’alumne i que es deriva de les diferents metodologies, recursos educatius i ecosistemes d’aprenentatge que es poden aplicar.