Palafrugell participa per cinquè any al projecte educatiu i social “Rossinyol”
Palafrugell va presentar, en un acte al Centre Municipal d’Educació, el passat divendres 21 de novembre, la que serà la seva cinquena participació en el projecte anomenat “Rossinyol”, el qual és impulsat per una xarxa d’universitats europees, a la qual està adherida la UdG.
El Projecte Rossinyol és un programa que es basa en la relació entre mentors i mentores (estudiants universitaris voluntaris) i l’alumnat (de primària i secundària d’origen estranger). Així, es pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes d’origen estranger de les escoles i instituts de les comarques de Girona. La finalitat del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística de l’alumnat d’origen estranger i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social.
Palafrugell es va incorporar a aquest projecte fa cinc anys, i enguany compta amb la participació de l’escola Carrilet, l’escola Torres Jonama i l’Institut Frederic Martí Carreras, coordinats per l’Àrea d’Educació. El nombre de mentors assignats per la UdG és de 5 mentores i 1 mentor estudiants universitaris de Palafrugell.
El mentor i les mentores esdevenen un referent dels nois i noies que participen en el projecte, als quals acompanyen perquè siguin coneixedors de diferents espais de la seva vila, àmbits de lleure, producció cultural, etc. L’objectiu és afavorir el seu desenvolupament i consolidar la seva integració social, cultural i lingüística.
El regidor d’educació, Xavier Rocas, va presidir l’acte de benvinguda dels participants al projecte, acompanyat del delegat del rector per a l’Acció Preuniversitària de la Universitat de Girona (UdG), David Brusi.
Als estudiants de la UdG que s’ofereixen com a voluntaris per al mentoratge, se’ls assigna un tutor de la UdG que els forma. A més, al final, reben un certificat per la formació i per la tasca realitzada, i se’ls reconeixen crèdits de reconeixement o de lliure configuració. Aquest projecte educatiu també es desenvolupa en altres municipis com Girona, Figueres, Olot, Banyoles, Palamós, la Bisbal, Lloret de Mar i Sant Feliu de Guíxols. La durada del projecte és el curs escolar i finalitza amb una trobada conjunta de tots els mentors i mentores i alumnat del municipi en què comparteixen les vivències i aprenentatges i fan balanç de l’experiència.